The Crow...eller "Skatan" som vi säger i Sverige

Nu är kameran hemma igen så nu ska det dokumenteras med bilder! Kollade för ca en halvtimme sen ut på baksidan, och vem hittar jag inte där? Blev tvungen att be Jimmy kolla också så att jag verkligen såg rätt...jorå.

  

Det första jag såg imorse var denna skata, och det sista jag ser när jag ska släcka är också denna skata. Tror ni att jag rös när jag såg att hon faktiskt har lagt sig ner där i hörnet av vår gård och bara ligger och tittar. Hon har f. ö hängt på vår baksida ett par veckor nu, har inte tänkt  så mycket på det förrän nu när det är så tydligt. Och i vintras var det en skata som brukade sitta utanför köksfönstret och titta in på mig. Detta är mycket märkligt.


Kommentarer
Postat av: Ullis

Klart hon ska hålla på och spela er ett spratt... Varför skulle hon gå omkring och bli en duva eller fjäril som alla andra? Hon går som vanligt sin egen väg :)Men SKATA (!)... Tänk vad hon ska roa alla uppe i himlen =) Hon och Charlie skratt

2008-06-17 @ 10:20:48
URL: http://ensammamamma.blogg.se/
Postat av: LogLady

Hahahaa, ja jag vet! Lite ironiskt. Häromdagen var det två skator (vet ej om det var Mamma) men då sa jag till Jimmy att det nog var Charlie hon lekte med isf.

2008-06-17 @ 10:47:35
URL: http://loglady.blogg.se/
Postat av: Anonym

Litet engelskt lexicon: Crow=Kråka och Magpie=Skata

2008-06-17 @ 12:43:57
Postat av: LogLady

NÄHÄ? Ironi stavas I-R-O-N-I. Men tack ändå du anonyma bloggbesökare.



Ps. Det stavas LEXIKON i Sverige.

2008-06-17 @ 13:33:31
URL: http://loglady.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0