Angående spöken

Satt  och funderade på varför spöken bara ger sig tillkänna på kvälls/nattetid. Mitt spöke i allafall. Då förklarade en gammal bekant att det är för att på dagtid så beskyddar hon oss alla, det är på natten som hon har sin lediga tid.
Kan nog stämma. Natten mot min födelsedag hade hon tagit för sig av nyponsoppan i kylskåpet i allafall. Lite läskigt var det ju när man vaknade där på morgonen och det står ett halvdrucket glas med nyponsoppa på diskbänken. Självklart så blånekade alla familjemedlemmar, de hade inte varit uppe på natten och druckit nyponsoppa. Nej, det finns nog bara en förklaring- Mamma. Jag och mina bekanta har pratat om det här och kommit fram till att det nog var hennes sätt att berätta att hon inte glömt min födelsedag. Känns kusligt, men samtidigt lite tryggt, att hon är hos oss. Hon kanske tittar till barnbarnen...hoppas att hon fått träffa bebis bara. Hon somnade in för tidigt för att få se henne:(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0