Bakis klockan 18

Nu i studenttider kan man ju inte låta bli att tänka tillbaka på sin egen studentdag.

Eftersom jag gick gymnasiet i Stora Staden, så började såklart firandet på morgonen, runt 7-tiden i busbacken. Min Mamma och pappa hade köpt starkdrycker till mig, cider om jag inte minns helt fel. Där satt vi med hela Katrinelunds skolan och Västermalm och drack som aldrig förr. Runt 13-tiden skulle vi till aulan för rektorns tal och stipendieutdelning, men inte hade jag satt min fot där om jag hade vetat att det skulle ta närmare tre timmar. Full!

Sen fick vi äntligen gå ut på trappen och sjunga, sen var det dags för den obligatoriska lastbilsturen genom stan. Kommer inte ihåg så mycket av den. Sen hem och äta med familjen. Men då var jag bakis, så jag tänkte lägga mig och vila en stund. Vaknade 22.45 på kvällen! Den sista bussen till stan hade gått för 5 minuter sen. Sååå typiskt mig. Bara att lägga sig och sova igen...

Hur hade du det på studenten?

Kommentarer
Postat av: Annica

Tackar!

Är skitnöjd!

2008-06-12 @ 11:03:05
URL: http://anja72.blogg.se/
Postat av: ullis

Hoppade ju av skolan efter 9-an jag, så nån student bidde det inte :) OM man inte räknar när jag gick ut Ålsta Folkhögskola förståss, men då var jag höggravid, så det blev inget party direkt...



2008-06-12 @ 20:46:21
URL: http://ensammamamma.blogg.se/
Postat av: Elin & Odin

Haha! Hur det kan bli. Min kväll sög. Hade så kul på dagen, (skrek mig hes på flaket) men kvällen på Harrys var ett fiasko. Men vi turturduvor sörjde inte länge champs på bron i sommarvärmen är inte helt fel det heller.

2008-06-12 @ 22:44:20
URL: http://odins.blogg.se/
Postat av: Tågmamman

Stekhett, 10 cm klackar och hur roligt som helst. Var hemma kl 23 och sov som ett barn i två dar, men va fan, festa gjorrde man ju resten av sommaren. Klippte av mig allt hår (ca 30 cm) dan efter för att göra nåt nytt... märkligt och inte så snyggt.

2008-06-13 @ 07:34:48
Postat av: totti

Var svin glad att det var datahaveri så att jag inte fick ut betygen på dan.. hade mörkat 2 ig till mina päron. Hade höga platåskor som var nästintill omöjligt att gå i. Var på stan med hela klassen men for sen till timråyran (ehhh) För att va med killen jag var med då.. så otroligt onödigt att va med han en sån kväll. Började sommarjobba dan efter på ett mkt välbetalt men trrååååkigt jobb.

2008-06-13 @ 14:53:50
Postat av: Mz Blond

Min student var iskall.... champagne/gröt-frukosten hade jag och min klass hemma hos mig :)

2008-06-16 @ 18:59:17
URL: http://thecookie332.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0