Åååååhhhh ditt pucko!

Nyss hemkommen från kyrkis, alltid lika trevligt att umgås, leka och fika. Fast fikat är nog bäst av allt.
 
Idag blev jag dock lite störd i allt det harmoniska. Alltså, jag har en ett-åring. Jag ska hålla koll på vad hon stoppar i munnen, samtidigt som jag ska försöka stoppa in i min egen mun OCH vara social med mina vänninnor. Detta kräver att man klivit högt upp på multitasking-stegen. Men så idag var HON där. En gammal vän och granne som fullkomligt höll på att surra ihjäl mig. Och om vad? Jo saker jag redan hört ett antal gånger. Nu har jag inte pratat med henne på över 2 år, men har tiden stått stilla för henne? Har det inte hänt nånting annat under åren? Jag är inte samma människa som då, jag har under de här åren hittat ett slags inre lugn och trygghet. Men hur som helst...

När avslutningssamlingen var klar så dundrade Mittnytt in. Åh nej, tänkte jag! Inte idag igen. Förföljer de mig?? Råkade hamna med i rutan häromdagen också när vi var på Konsum. Så det var bara att vackert kliva in och köra sångerna en gång till. Naturligtvis så var min babe intresserad av kameran och detta kan nog ha lett till att hon, (bara hon hoppas jag!!!) är rätt inzoomad på tv:n ikväll. 19.15, inte glömma, inte glömma.

När vi går ut från tv-inspelningen så gapar gamla grannen på högt och ljudligt:
"Anki, de har säkert fått tips om att DU befinner dig innanför kyrkans väggar. Den sista människan man trodde att man skulle se HÄR! Den mest okristliga jag vet." Osv osv.

Jaha, undra om jag är stämplad som storsatanist nu och måste visa upp dopbevis innan jag kommer innanför dörren nästa vecka.

Kommentarer
Postat av: Ann-Helen

Haha.. Ja men det var väl lite trevligt.. ;)... Men så hon tycker inte du passar in..Undra om hon själv gör det..Å hennes unge kan väl vara någon timme på dagis istället så slipper du ha någon som surrar ihjäl dig :)

2008-10-16 @ 13:18:49
Postat av: Anonym

Tack själv, så mysigt! Haha, trodde faktiskt människan skulle surra ihjäl dig ;-)

Kram M

2008-10-16 @ 13:28:58
Postat av: Ullis

Jävla människor det finns... Men att HON pratar med DIG...?! Hon som är så bra o kristen (helylletjej), kan väl inte befatta sig med såna som du, eller?

2008-10-16 @ 15:33:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0