Utmaning nr 49

Tågmamman har utmanat mig att svara på detta: 
 
Hur fördelas sysslorna i hemmet?

1. Vem tvättar?
Eftersom J har gjort bort sig (medvetet såklart) när det gäller hängning och vikning av tvätt, så sköter jag helst det själv. Kontrollfreak som jag är. Fast tvätta kan han.

2. Vem diskar?
Jag. J köper hellre papptallrikar. Vi åt faktiskt på det ett tag efter min sjukhustid. Men det kommer knappast hända igen, hellre ett berg med disk. Kommer ni förresten ihåg Dr. Martens stövlarna jag ville ha? Han sa samma eftermiddag att jag fick välja- diskmaskin eller stövlarna? Lätt val. Stövlarna såklart! Kan ha på mig dem när jag diskar.

3. Vem dammsuger och torkar golv?
Dammsuger? Du menar sopar? Det gör jag med. Antar, eller hoppas, att detta beror på att jag är hemma på dagarna och att det kanske blir jämnare fördelat sen.

4. Vem dammtorkar?
Svarar jag där med.

5. Vem tar hand om uppsättning av hyllor osv?
Men DET är inget jobb för en prinsssa!

6. Vem sköter bilen?
Ingen tydligen.

7. Vem stryker kläderna?
Jag. Helst skulle jag stryka alla kläder alltid, men orka!

8. Vem rengör avlopp osv?
Det är inte heller nåt jobb för en prinsessa, verkligen inte! Men med mitt långa hår så BORDE jag göra sånt själv. Tur jag har en sån förstående familj.

9. Vem storhandlar?
Men båda. Gör inte alla sånt tillsammans? Fast vi kanske skulle sluta med det, vi ryker ALLTID ihop där på ICA Maxi.

10. Vem kastar grovsopor, tidningar mm?
Kastar? Nej här kastas inget, jag sparar allt i källaren, speciellt tidningar. Tänk va roligt att ha kvar dem om 40-50 år. Eller inte.

11. Vem lagar maten?
Men det gör J iaf. Han är bäst på det också. Våran uppgörelse är att han lagar mat och jag diskar. Vårt motto är att den som är bäst lämpad för jobbet ska utföra det.

Skulle skriva att jag skulle utmana några, men kom på att de flesta är ensamstående. Kanske blir lite enformiga svar då.

Kommentarer
Postat av: ullis

Hahaha... Jaa det skulle kanske synas vilken bra tjej jag verkligen är, som gör ALLT... :))Fast jag har börjat träna Marcus till att bli den perfekta diskaren... Förra lördagen höll han på en timme o diska.

2008-10-18 @ 10:04:35
URL: http://ensammamamma.blogg.se/
Postat av: MzBlond

Skrattar högt för mig själv... eftersom ingen är här o kan höra det ;)

2008-10-18 @ 16:15:35
URL: http://thecookie332.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0