Pengar?

Finns en massa olika sätt att tjäna pengar på, förutom att jobba, har jag idag fått erfara. En del säljer sina kroppar, andra begagnade underkläder. Jag kan tydligen tjäna pengar på...müsli. Fick ett mail som hette: "Tjäna pengar på din müsli, Anki!" Orkade inte ens öppna det. Nog om det.

Jag är ledig idag, och fördriver tiden med att leka Barbie varvat med Pippi Långstrump. Sen så är det tydligen vatten i hela hemmet också, förutom där det är mattor och möbler. Trixigt att ta sig fram utan att få onda ögat kan jag säga.

Igår överträffade jag mig själv. Jag är ju egentligen en fegis som inte törs göra nya saker. Äter bara mat som jag vet att jag tycker om (=fläskfilé), besöker bara platser som jag känner till, jobbar bara med sånt jag kan osv. Eftersom jag nu redan börjat att utmana mig själv i form av att arbeta med nåt helt främmande, så tänkte jag att jag minsann kunde bege mig ut i Stockholm på egen hand också! Sagt och gjort. Det resulterade i att jag nästa gång säkert kommer våga mig liiite längre bort från tryggheten på Centralen. Idag fick jag t om beskriva vägen till In & Finn för en tjej som skulle ut på julklappsjakt. JAG beskrev vägen.

Nu ska jag göra Pippiflätor på mig själv, skura golven med skurborstar under fötterna, rita prickar på råttan och leta spunkar.

Puss!

Kommentarer
Postat av: Ullis

Jag är STOLT över dig Anki... Det är bra - man ska utmana sig själv hela tiden... Jag gör det också, men inte så gärna ;)



Kulig lek lilla Luna hittat på, för jag antar att det inte är din idé?

2010-12-07 @ 12:32:24
Postat av: Ann-Helen

Härligt tjejen!!..Fortsätt så :)..Å tillbaka hittar man alltid.. Om inte annat i en taxi ;)..

Ullis klart det är Anki som hittat på detta.. Hon har väl tråkigt när hon inte åker tåg :)..

Jag vill också leka med er?..Går det för sig?

2010-12-07 @ 16:06:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0