Satans kopia

Skulle egentligen jobba igår/idag, men eftersom det visade sig att mitt tåg skulle ersättas med buss, kändes det rätt onödigt. Jag skulle ha min första 1 klass tur, och att spendera den sittandes på en buss ger inte så mycket. Jag vill ju få ut lite mer av mina övningsturer än att åka buss, så i detta läge kändes det viktigare att vara med barnen :)

Apropå barn. Vi övar Lucia-sånger för fullt, jag och Dockan. Sankta Lucia har på nåt sätt fått en ny innebörd när hon sjunger med sin allra skrikigaste stämma- SJATANS POPIA!! Det gick jättebra med den sången tills i veckan, då antagligen nån dagiskompis kommit på en annan variant. Frågan är nu hur jag ska kunna lära om och lära rätt?

Idag ska jag baka pepparkakor med barnen, men den äldsta lär väl inte vilja det. Känns liiiiite viktigare att träna inför Vasaloppet. Ungen kommer snart sitta fast i de där skidorna. Sen så ska jag försöka rota fram lite mer tomtar, som jag förövrigt inte alls tycker om.

Puss på er!


Kommentarer
Postat av: Ann-Helen

Men är det säkert åker ungen skidor?? Tur de kommer till användning ;)... Mysigt med dockan :)

2010-12-04 @ 13:08:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0