Alla mynts vackra baksida

Alla sanningar har en annan, parallell sanning. Alla historier har en annan sida, det finns alltid (oftast) två versioner av en händelse. Ja om inte fler. Det jag vill ha sagt med detta, är att allt som jag har skrivit på denna blogg är skrivet ur min synvinkel. Jag är alltså ytterst subjektiv i mina beskrivningar av händelser.

Ska försöka att inte vara så subjektiv för en gångs skull.

Anki är en tjej med ett hejdundrande humör, folk har beskrivit henne som ettrig, vrång, tjurig, italiensk osv. Själv tycker hon att ordet ELDIG är en bra beskrivning. (FAST hon är snäll som tusan också måste tilläggas!) Anki är även en tjej som haft det trassligt genom livet, och detta har gett henne en massa skinn på näsan, hård hud osv. Vilket har lett till att hon inte tillåter NÅN att sätta sig på henne eller hennes barn! För henne är barnen heliga. Anki kan inte heller luta sig tillbaka och se på när folk beter sig som idioter mot nån hon bryr sig om. Eller mot henne själv. Hon lider inte i det tysta och "finner sig" inte i att bli behandlad som skit. Anki har som sagt en helig sak- barnen. Hon utsätter inte dem för människor som är onda eller elaka.

Det jag vill säga med detta är typ att det ni hör eller läser är MIN version. Ingen har en aning om hur JAG betett mig för att väcka fan i t ex Henke! Ingen har en blekaste aning om hur vi haft det, alla motgångar, allt skitsnack mm. Jag kan enbart säga TACK till dig, Henric. Tack för att du står ut med mig och stöttar mig! Alla som träffat oss VET att han är underbar mot mina barn och ALLTID ställer upp. De gånger vi bråkat har JAG varit huvudorsaken till det. Jag tar helt och hållet på mig detta, för jag är ju som sagt eldig. Jag är även medveten om mina brister och ska jobba stenhårt på att bli av med dem så gott det går!

Även historien med Jimmy kan passa in här. Ingen annan än jag och Jimmy vet vad som hämt till punkt och pricka. Allt är relativt, varje mynt har två sidor. Alla har rätt att tycka och tänka saker, men man ska kanske inte gå runt och hata folk som man egentligen inte känner, eller om man inte vet hela sanningen.

Puss på er!

Kommentarer
Postat av: Ann-Helen

Du har så rätt så rätt.. :)... Men tycker om dig iaf...Allt går åt rätt håll och allt blir bra med tiden.. Tiden läker alla sår... Det är någon som sagt det till mig... Kram

2010-02-22 @ 21:50:21
Postat av: Annica

Ja du Anki. Du har så rätt. Och är det inte konstigt hur människor kan ha så otroligt bestämda åsikter om en som person eller om saker man gjort eller inte gjort. Och allt detta utan att ens bemöda sig med att fråga nån av de inblandade. Känner igen mig i allt du skriver.

Sköt om dig tjejjen! Hoppas att allt löser sig till din fördel och att du hamnar med fötterna på jorden och får lite lugn och ro i ditt liv.

KRAM!!!

2010-02-24 @ 13:58:03
URL: http://afroditeskrypin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0