Mer timmar på dygnet, tack!


Fattar inte hur jag skulle ha tid med ett heltidsarbete när jag inte ens har tid att dammsuga mitt hem! Alltså, idag har det varit en galet intensiv dag.

Efter att barnen lämnat hemmet för skola och dagis, åkte jag till sjukhuset och var på ett slags studiebesök hos en urolog på barnsjukhuset. MYCKET givande besök. Nu var det ju inte mitt barn som hade tid, jag var bara sällskap. Efter besöket hos urologen såg vi en hel del...galenskap. Bl a en man som var så jäkla tjock så jag fick gnugga ögonen för att se om jag verkligen såg rätt. Det gjorde jag. Alltså, tröjan täckte inte ens en tredjedel av magen. Och så såg vi en liten söt bebis som hade syrgas :( Huga, då gör det ont i hjärtat.

Efter sjukhusbesöket städades det på balkongen. Så nu väntar jag bara på att det ska bli riktigt varmt så att jag kan skrämma grannarna med min bleka lekamen. Usch, man törs knappt titta sig i spegeln om man inte har burka på sig, vilket jag inte har alltför ofta.

Solen värmde fint idag iallafall. Och kaffet smakar så mycket godare.

En timmes sömn lyckades jag och Dockan klämma in i vårt fullspäckade schema. Och det är ju det viktigaste, sömn och mys.

Efter sömnen så blev det middagsintag på MAX, stackars mig. Och stackars grannarna. Jag kommer sluta som en flodko. Ingen motion och massor med mat. Sen blev det sko-shopping till stora älsklingen. Jag är typ världens bästa mamma nu, eller bästaste :) Inte alla dagar man får höra det när man har en pre-pubertal kille hemma.

Imorgon ska Habib åka till råtthimlen. Usch va detta känns pissigt. Fast det är inte säkert att han överlever natten, så vi får se. Han blir iallafall ruskigt bortskämd detta sista dygn i sitt jordeliv. Får bara äta godsaker som gurka och grädde. Fast han slickar bara på det, men ändå. Och närhet får han i stort sett hela tiden, så fort jag sätter in honom i buren klänger han på gallret så gott det går och nästan ber mig om att få komma ut igen.

Imorgon kommer det bli en jobbig dag med många tårar och en väldigt tom bur. Jag kommer sitta och hålla i honom tills han somnar in.

Nu ska jag försöka slappna av lite, kanske jag t om hinner med att duscha? Troligtvis inte, men ändå. Lite kaffe och senare Desperate Housewifes och Big Brother, låter som en plan, va?





Kommentarer
Postat av: Anonym

Då förstår du kanske hur vi har det som jobbar HELtid ;-) Många gånger man känner att hemmet inte hinns med, träffa, umgås med familj och vänner...

2011-04-05 @ 20:38:23
Postat av: Ann-Helen

Först vill jag börja med att tacka dig för att du vart med mig idag ;)... Fast vi har ju lärt oss mycket också :).. Å jag finns imorgon så du vet... Å du jag lovar man hinner dammsuga, umgås med vänner och handla saker till sina barn när man jobbar heltid också ;)..Gäller bara att vara mer effektiv och prioritera :).. Haha.. fast ibland är man så trött så man somnar hos dem man hälsar på :)... Vart han nöjd över skorna den unge herren??...

2011-04-05 @ 20:47:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0