Som att jaga sin egen middag


Ska det vara så svårt att få till en middag kan man undra? Sitter här hemma och vill bara sysselsätta mig för att inte gå till stället där hans bur stod. Matlagning tyckte jag var en bra aktivitet såhär i middagstider. Jag ringde till sonen och bad honom köpa röd lök och kebabsås. Han var in på affären och konstaterade att hans pengar inte skulle räcka (ca 30:-), eftersom att löken kostade 29.90! Jag orkade inte diskutera, så jag sa till honom att komma hem och hämta mina pengar. Sagt och gjort. Men då fick han sällskap av grannkillen till affären, och han skulle tydligen till den andra affären i byn, Coop. Sonen ringer och är alldeles upprörd, han kan inte handla! Nähä? För det första så fanns inte det han skulle ha, så han måste på ICA ändå. Sen är han såååå kissnödig, och slutligen- köerna är långa.

Jag beställde pizza.

(Några minuter senare kom sonen in genom dörren. Utan pizza. Trots att jag hade sagt att jag skulle beställa och vart han skulle hämta och vad det var för pizza. Kommer jag få nån mat alls idag?)

Fortsättning följer...


Efter ytterligare några minuter:Han kom upp till pizzerian, men insåg att han hade glömt pengarna hemma. Han går hem, men inser efter halva vägen att han har pengarna i fickan.

Nu är både han och maten här.

Kommentarer
Postat av: Ullis

Hahahaha... Släpp inte ut honom mer idag...

2011-04-06 @ 17:51:28
Postat av: Loggy svarar

Nej jag tror jag bäddar ner honom nu. Han kom dessutom hem UTAN BEARNAISESÅSEN!



Jag orkar inte mer.

2011-04-06 @ 17:54:07
Postat av: Ann-Helen

Han är mer förvirrad än vanligt.. :).. Men han kommer igen ;).. Kram

2011-04-06 @ 21:12:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0