B F Skinner, vart är du?


Skinner skulle verkligen ha behövts i mitt liv just nu. Ni vet behaviorismens fader. Han kom ju på en massa bra saker för att förändra beteenden, han hade ju även den där lådan som han pulade med. En sån skulle man haft och stoppat in sig själv i.

Nä, min dotter har ett skumt beteende. Nu ska ni få höra vad höjden av tjurighet är:

Hemma hos sin pappa har hon slutat med tutten sen ett bra tag tillbaka, även på dagis. Ja hon har bara haft den när hon sovit, men ändå. Blir hon erbjuden en tutte så ratar hon den. Hemma hos sin mamma håller hon på att tjata sig blodig om den där j.la tutten! Vet ni varför? Jo, för att jag har en massa hår som det ska trasslas med. Så det Skinner skulle behöva fixa bort är alltså denna allt-eller-inget-mentalitet. Hur gör man för att sluta? Det är ju en ond cirkel. Har ni nåt tips som inte krossar mitt hjärta helt.

Idag är det en fin dag igen. Man känner att våren är på intågande, ljuset och luften är annorlunda. Kanske man orkar sig på en promenad vid havet idag, skulle nog bara göra gott.


Kommentarer
Postat av: Ann-Helen

Hon är ett litet monster hemma hos dig.. Med tutte och hår...

2011-02-09 @ 10:09:35
Postat av: Ullis

Detta är ett beteende som kan tränas bort, som allt annat. Men det är nog bara hjärtkrossande som gäller är jag rädd... Du kommer att vinna striden till slut, men det kommer att vara några jobbiga dagar - men det är värt det :) Kämpa på! :)

2011-02-09 @ 10:22:40
Postat av: Loggy svarar

Ja, jag antar att det var det svaret jag skulle få. Fy, vi kommer ju gråta blod båda två :(

2011-02-09 @ 10:25:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0