Dag 13- Den här veckan



Oj. Den här veckan blev som så många andra veckor, inte som planerat.

I måndags var jag på sjukhuset på den årliga cellprovskontrollen. Efter det lurade jag med mitt sällskap på IKEA för att fika semlor. Det var tomt på barn på "inlämningen", så dockan fick vara där för första gången också. Det gillades skarpt, och det fick mig att starkt börja fundera över hur jag på bästa sätt ska kunna tillfredsställa hennes IKEA-behov.
 
I tisdags var det en dålig dag av många olika anledningar, en av dem är magont. Tanten som gjorde cellprovet måste fan ha krafsat runt för mycket, för satan i gatan! Jag trodde att det var dags att åka på förlossningen och föda barn vilken sekund som helst! På kvällen hälsade jag på bästa Ann-Helen med (sjuk) familj och fick mig lite middag. Jag fick även nya garderober till hallen i tisdags, det var också bra.

Igår onsdag, var jag på Birsta med Ann-Helen och våra barn. Sonen skulle göra en synundersökning, och de visade sig (inte helt oväntat) att han har brytningsfel han också. Är det nåt som smittar, tro? Alla verkar ha det. Kan man skydda sig? Linser kanske skyddar, va? ;) Middagen intogs på IKEA, så fiffigt nog kunde jag lämna in Dockan igen :)

Idag torsdag ska jag jobba! Skulle egentligen ha medarbetarsamtal med min chef också, men det hanns inte riktigt med. Så det får bli till veckan istället. Natten ska spenderas på jobbhotellet i Stockholm med det eviga bökandet och stökandet med sängkläderna. Men innan jobbet ska jag försöka hinna med att färga håret så jag ser anständig ut.

Imorgon fredag kommer jag hem till Norrland igen!

lördag är det tvättning som gäller på dagen, sen på kvällen blir det en sväng till stan. Måste ut och träffa FOOOOLK!

Söndagen ska vigas åt vila. För det var väl så gud bestämde? Och jag tänker då inte trotsa honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0