Dag 15- Mina drömmar



Alla drömmer vi om något. Min största dröm har alltid handlat om trygghet. Från att jag var liten och växte upp bland missbrukare, tills nu faktiskt. Jag misstänker förövrigt att det alltid kommer vara så. Vet ni förresten att en VUXEN människa skyller mina föräldrars och syskons alkoholmissbruk på mig? Hur kan man vara så korkad?

Trygghet för mig handlar om väldigt mycket. Men från den dagen min son föddes så har jag en grundtrygghet. Jag har en (nu två) små människor att leva för. Två människor som tycker att just JAG är den viktigaste personen i världen.

En annan sorts trygghet jag haft (och fortfarande delvis har) är Jimmy. Han är den enda människan som jag känt mig trygg med under tiden vi hade ett förhållande. Nu är han en helt annan sorts trygghet, genom att vara pappa till min lilla skatt. Och det är värt mycket kan jag säga.

Ekonomisk trygghet är också en viktig del. Dock inget jag haft överflöd av. Jag skulle ALDRIG strunta i räkningar och på så sätt få inkassokrav och sen hamna hos kronofogden. Det är nåt jag alltid varit noga med hur lite pengar jag än haft i ungdomens dagar.  

Så, min högsta dröm här i livet skulle kunna sammanfattas så här: Jag vill leva ett lugnt, stabilt liv med mina barn och en man som kan ge mig den trygghet jag saknat. Jag vill kunna tjäna så pass mycket pengar att jag kan resa och göra saker som jag alltid drömt om. Jag vill bygga ett hus. Jag vill gifta mig och ha ett riktigt prinsess-bröllop, för vet ni...alla flickor kan bli en prinsessa, det gäller bara att hitta den man som behandlar henne som en.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0