Dag 22- Det här upprör mig


Det finns mycket orättvisor i världen, men det är två saker som får mig att känna mig vansinnig, ledsen arg och maktlös.

Det första är barn som på nåt sätt inte får den uppväxt som alla barn förtjänar. Det kan bero på krig, svält, misshandel, sexuella övergrepp, missbrukande föräldrar, fattiga föräldrar. Vad som helst som gör ett barn ledsen gör mig ledsen. Min dröm är att en gång kunna vara familjehem och på mitt eget lilla sätt bidra till att rädda nåt barns framtid. Men först ska jag ta hand om mina egna ungar :)

(Kim frågade imorse om jag var MISSFOSTER när jag var liten. "Jaaaa, du bodde väl hos fosterfamilj ett tag? Hahaha, gulliga unge!)

Det andra som får mig att bli fly förbannad är djurplågeri av alla dess slag.
Jag behöver inte ens skriva en förklaring till detta. Mänskligheten är felande helt enkelt. Det är så man skäms.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0