Dag 25- En första...


...vad?

Jag har flurat och klurat på detta ett tag nu.

Min första fylla, oj va roligt det var! Jag gick i 7:an och detta var på hösten. Varje helg samlades vi som var lite busiga, på byn. Antingen bakom skolan eller så vid nån busshållplats eller lekpark. Vi tjuvrökte och drack sjuka blandningar ur konstiga kärl. En gång drack jag HB ut en sprayflaska. Sunt.

När vi samlat ihop hela gänget, som ibland uppgick till 40-50 personer, så begav vi oss upp till Sandberget. Sandberget ligger nån kilometer från byn, berorende på vilken väg man tar dit. Vi gjorde ibland misstaget att ta skogsvägen, dumt. Vi irrade runt i evigheter utan att hitta fram till rätt ställe.

På Sandberget var det storfest varje helg den hösten. Det var folk mellan 13 och 20 år där. Det var kolsvart och alla var packade. Man gick runt och drack öl ur andras burkar och snubblade runt.

Min första fylla utspelade sig alltså där i skogen. Polisen kom som alltid dit, och alla sprang ut i skogen. Eller snarare ner för berget i skogen. Brant som f.n var det på vissa ställen. Så fort de åkt fortsatte festen.

Jag saknar verkligen högstadietiden, gud så roligt man hade då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0