One day good, one bad...

...and some days even hope.

Meh! Kom det mer snö? Visst är det väl underbart att det fylls på? Då slipper det bli smutsigt och fult. Tänk om det bara kunde snöa föralltid, va fint det skulle vara. Inga avgasförpestade snödrivor, inget hundbajs, bara fin vit snö. Hör ni ironin i min röst? JAG VILL HA VÅÅÅÅÅÅR!

Nyss ätit thaimat- kycklingfilé med ris, currysås, lök, potatis och jordnötter. Nu tittar jag på Lyxfällan och undrar hur i h.vete man kan dra på sig skulder på 625 000 på 1½ år! Och sen inte ha NÅT av värde?? I Lyxfällan använder de sig ju av fullmakt för att ta över och reda ut ekonomin för de drabbade. Kanske en sån där fullmakt skulle funka vid andra "kriser" i livet också? Utomstående ser alltid saker på ett annat sätt.

Så till det oundvikliga. Hur mår jag då? Många av er vet vilken berg-och-dal-bana det varit. Och jag ska vara ärlig. Jag mår som jag borde ungefär. Jag tänker inte sitta och skriva vem som gjort fel, eller vem som gjort rätt för den delen. Jag vet bara att jag känner en blandning av ilska, sorg och saknad. Ja jag saknar honom. Den bra delen. För som jag sagt förut, vi har haft det bra. Men jag vet också att det aldrig skulle ha blivit bra, och att jag måste gå vidare utan honom. Jag tar en dag i taget, och det går sakta men säkert framåt.

Så var det med det! Nu ska jag städa och lyssna på musik medans kidsen är ute på annat! 


Forever isn´t long enough...

 

Kommentarer
Postat av: Ullis

Snö är fantastiskt vacket - om det bara var en synvilla vill säga. Jag är trött på att ta reda på skiten, och köra fast med bilen osv... Men att SE snö är fint :) Jag vill oxå ha vår, men det är ju bara februari - så det är väl bara att acceptera att det kan komma nån meter till...



Man måste komma till insikt vad som är bra och vad som är dåligt för en själv - och ni två var uppenbarligen inte bra för varandra, och det spelar nog mindre roll vem som bär skulden. Antagligen har ni lite skuld båda två ;) Men det spelar ingen roll - titta inte i backspegeln, se framåt och släpp taget om varandra... Du kommer att bli lycklig - med någon, men tills dess ska du passa på att njuta av singellivet. (Men inte lika länge som jag)

2011-02-10 @ 18:41:26
Postat av: Loggy svarar

Men du, det är BARA 4 månader (inte ens det!) till Kim fyller år ;)



Nej jag skiter fullständigt i vem som bär skulden, jag tackar bara gudarna för att jag har lätt att förlåta och släppa taget om det förgångna. Jag tror att man på nåt sätt måste vara sams med sina egna känslor för att komma vidare. Jag har ingen lust att gå omkring och vara bitter resten av livet!



Singellivet, ja, det kommer nog vara lika länge som ditt skulle jag tro :)

2011-02-10 @ 18:48:54
Postat av: Ann-Helen

Ja du livet är ett berg man bestiger ibland stannar man på en flack för att vila, sen kommer man ner i en dal, sen en topp osv... Men man måste se framåt.. Men jag tror också man måste förlåta sig själv, andra, för att gå vidare.. Jag önskar så ibland att man kunde ha ett facit i handen :)..Kram

2011-02-10 @ 18:55:12
Postat av: Loggy svarar

Ja ett facit vore inte fel! Men det är väl det här som kallas LIVET. Ups and downs.



Men får vara glad för det lilla :)

2011-02-10 @ 18:58:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0