Balsam för själen.


Kvällen har spenderats i Merloskogen. Tanken var att vi bara skulle plocka liljekonvaljer, men eftersom det var så underbart väder ute så tog vi en långpromenad i skogen också. Så många minnen från barndomen kommer tillbaka när jag är där, det var t ex på den gamla överväxta tennisbanan jag rökte min första cigarett- en blå blend. I den skogen lekte vi alltid och det är ett ställe som mitt hjärta klappar lite extra för.

Men mitt på stigen dyker det upp ett hav av brännässlor, och eftersom jag bara hade leggings på mig så vägrade jag (som den prinsessa jag är) att gå där. Hade nyss demonstrerat för Henke att brännässlor inte bränns bara man tar de på rätt sätt, men detta blev för mycket. Jag fick åka på hans rygg över hela havet av gröna illvillingar, vilken gentleman, va? Och stackarn hade bara shorts på sig.




Mamma älskade liljekonvaljer, och vi plockade dem alltid tillsammans på samma ställe varje år. Jag saknar henne fruktansvärt mycket vid dessa tillfällen...


Kommentarer
Postat av: Ann-Helen

Det är väl det som är kärlek :). Du är värd det bästa.

2011-06-04 @ 12:02:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0