Silverfat?


Nä, här hemma hos mig finns det tyvärr bara gamla rostiga fat. En del människor har det verkligen förspänt i livet, med t ex föräldrar som betalar eller lånar ut pengar om man behöver det. Det är säkert bekvämt och bra, och ja, klart jag ibland blir avundsjuk. Men hur jäkla mycket bättre känns det inte när man får spara ihop sina egna slantar och köpa det man trånat efter under en längre tid. Det är nåt jag får trösta mig med när jag inser att jag aldrig kommer ha föräldrar som kan hjälpa till ekonomiskt.

Jag har hittat nåt jag verkligen, verkligen vill ha. Och så kan jag förmodligen inte köpa det bara för att jag har det där CSN-lånet hängandes över mig. Det är några tusen det handlar om, och att "spara" funkar inte i det här fallet. Det är nu eller...aldrig senare. Jag skulle ha råd att betala "halva" nu, men det funkar tyvärr inte så i den branchen :(

Så. Det är bara att bita ihop och inse att man är född i fel familj helt enkelt. JA! Jag är bitter idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0